Taxichauffeurs asociaal? Onzin!

Taxichauffeurs asociaal? Onzin!

Een veelvoorkomend misverstand over taxichauffeurs

Je hoort vaak dat taxichauffeurs hun klanten erg asociaal behandelen. Ze komen te laat, nemen de toeristische route en rekenen onterecht op fooi. Toch is dit een veelvoorkomend misverstand. Taxichauffeurs zijn lang niet zo onbeleefd als je zou denken. Dus als dit je tegenhoudt om een taxi te nemen, zal hieronder uitgelegd worden dat klantvriendelijkheid voorop staat.

Klantvriendelijkheid zorgt voor klanttevredenheid

Als eerste haalt een taxichauffeur je alleen te laat op wanneer het verkeer op de route naar de standplaats tegen zit. Klanten moeten hun chauffeurs natuurlijk wel blijven vertrouwen wat punctualiteit betreft. Daarnaast kun je het gerust zeggen wanneer je haast hebt. Een taxichauffeur zal je vervolgens zo snel mogelijk naar jouw bestemming brengen. Op deze manier voorkom je dat je te laat komt. Ook voorkom je dat de meter onnodig te hoog oploopt, omdat de chauffeur de lange route neemt. Als laatste hoef je in Nederland nooit fooi te geven als een chauffeur dit niet verdient. Taxichauffeurs krijgen een goed leefbaar loon van het bedrijf waar zij werken. Zij hebben de fooi dus niet per se nodig en zullen hier niet snel opdringerig over zijn. Chauffeurs proberen zo klantvriendelijk mogelijk te zijn, om hun klanten ook tevreden te houden.

Asociale passagiers komen vaker voor

Er zijn mensen die zich na het uitgaan erg asociaal gedragen. Als zij met een taxi naar huis gaan, houdt dit in de taxi niet op. Hier heeft de chauffeur dan last van. Ook zijn er mensen die zomaar uitstappen zonder hun chauffeur te betalen. Als laatste kunnen mensen hun taxichauffeur mishandelen. Buschauffeurs en treinconducteurs zijn niet de enigen die hier slachtoffer van kunnen worden. Je denkt nu misschien dat dit lang niet zo vaak gebeurt als een asociale chauffeur. Het komt echter juist vaker voor dat passagiers zich niet fatsoenlijk gedragen in de taxi dan de chauffeurs.

Het is een wisselwerking

Taxichauffeurs zijn niet alleen klantvriendelijk om klanten tevreden te houden. Zij kunnen klanten ook uit de taxi zetten als deze zich asociaal gedraagt. Een gezellige rit voor zowel chauffeur als klant wordt veroorzaakt door beide partijen. Als jij je dus netjes gedraagt als passagier, zal een chauffeur dit ook doen. Vaak is het ook nog eens zo dat de chauffeur in dit geval een gesprek aangaat. Dit haalt de ongemakkelijkheid namelijk weg tijdens de rit. Nogmaals, taxichauffeurs zijn absoluut niet zo onfatsoenlijk als je zou denken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *